Uthyrning av cyklar

Hyr din mountainbike eller gravelcykel hos oss!

Hyr en juste mountainbike eller gravelbike från oss! Superfina mountainbikestigar direkt utanför gården. Vi hyr ut cyklar av märket TREK.

VÅRA CYKLAR FÖR UTHYRNING

Mountainbikecyklar, gravelcyklar och mountainbike för barn. Vi är stolta över att alltid kunna erbjuda cyklar av årets modell och som är perfekt fungerande vid utlämning.

Roscoe 7 – 2023

• Framdämpad cykel, Trail Bike
  • Från 290 kr
  • Stigcykling, grusväg
  • Passar alla som vill prova på mountainbike. All-round mountainbike som klarar alla stigar i lugnt tempo. Bra för dig som kör lugnt eller för dig som har en bra teknik och klarar av en lite hårdare cykel, då den bara har en framdämpare.

Trek Top Fuel 8 – 2023

• Heldämpad cykel, Downcountry
  • Från 410 kr
  • Stigcykling, flowigt och tekniskt
  • Lätt och snabb cykel med lite mindre dämpning. Passar fint för flowiga stigar, men även tekniskt stigar om du har en bra mountainbiketeknik. Denna cykel går också bra på långlopp som exempelvis Cykelvasan.

Trek Fuel Ex 8 – 2023

• Heldämpad cykel, Enduro Trail Bike
  • Från 410 kr
  • Stigcykling, tekniska stigar och utför
  • En rejäl cykel som klara alla stigar. Passar alla nybörjare då den är mycket stabil. Passar även den som kör på hårt och som vill kunna köra både på de mest tekniska stigarna och utför, enduro.

Trek Checkpoint 5 – 2023

• Gravelcykel, grusvägscykel
  • Från 290 kr
  • Grusvägscykling och landsväg
  • Denna cykel är gjord för att cykla på grusvägar, den klarar också enklare stigar. Cykeln går också fint om du vill cykla lite på asfalt, landsväg. Den perfekta cykeln för långa dagar på cykeläventyr ut i Erstavik och södra Stockholm.

Trek Marlin 8 – Barn och ungdom

• Framdämpad cykel, Trail Bike
  • Från 145 kr
  • Stigcykling, grusväg
  • Passar alla som vill prova på mountainbike. All-round mountainbike som klarar alla stigar i lugnt tempo. Denna finns i storlekar från längd ca 140- 160cm.

Trek Roscoe – Barncykel

• Mountainbike barn
  • Från 145 kr
  • Stigcykling, grusväg
  • Passar alla mindre barn som vill prova på mountainbike. Cykeln klarar alla stigar i lugnt tempo. Denna finns i storlekar från längd ca 120- 140cm.

Frågor & Svar om våra cyklar

Här av vi samlat några av de vanligaste frågorna vi får till oss här på Mountainbikeskolan gällande uthyrning av cyklar. Skulle du ha några andra frågor, tveka inte att höra av dig till oss, så hjälper vi dig till rätt cykel!

Du kan hyra mountainbike hos oss timme för timme och upp till en vecka genom vårt bokningssystem online. Om du önskar hyra mer än en vecka kontakta oss, så bokar vi det manuellt.

Det ingår cykel på ”prova-på” kursen. För grundkursen bokar man cykel att hyra separat, eller tar med sin egen cykel.

Vi har Trek Roscoe 7-2023, en mycket bra stigcykel med framdämpare. Vi har heldämpade mountainbikes, såsom Top Fuel 8- 2023 och Fuel Ex 8- 2023. Vi har också Trek Checkpoint 5, en gravelcykel. Vi har också cyklar för barn i alla storlekar.

Framdämpad MTB – Stigcykel: Trek Roscoe 7. Mountainbike för både flowiga stigar samt teknisk cykling.
Heldämpad MTB – Cross Countrycykel XC: Trek Top Fuel 8. Lätt och snabb heldämpad cykel för grusväg och stig. Snabb och alert cykel för dig som kört mycket MTB och har koll på tekniken. (Finns just nu inte på plats)
Heldämpad MTB – Stigcykel/ Enduro: Trek Fuel Ex 8. Heldämpad mountainbikecykel för stig och teknisk cykling, bra för utförscykling.
Gravel bike: Trek Checkpoint 5. Cykel för grusvägscykling, enklare stig och landsväg.
Barncyklar: Vi har alla storlekar från, 20″ hjul och uppåt. Alla våra barncyklar är av typen mountainbike.

HITTA HIT

15 min från Stockholm

Besök oss
Ältavägen 105, Nacka

Buss 401 går från Slussen flera gånger i timmen. Busshållplats: Källtorp, ca 15 min från Slussen.

Kör mot Älta, vid Sickla följer du väg 260. Du passerar Hellasgården på din vänstra sida, åker några hundra meter till, passerar kolonilotterna. Du svänger vänster in till Mountainbikeskolan och Kafé Källtorp.