Lär dig mer om oss!

Välkommen till oss på Mountainbikeskolan, Kafé Källtorp! Vår gård ligger mitt i Hellas, bara en kort bit från Stockholms centrum. Mountainbikeskolan är en kursgård med fokus på cykling, trädgård och god mat. Hos oss finner du ett orangeri med tillhörande odlingar, trädgård, en bikepark och ett trädgårdskafé. Hos oss kan du hyra mountainbike och gravelcyklar. Vi ordnar gärna med fest och företagsarrangemang. Vi ser fram emot ditt besök hos oss!

Mountainbikeskolan grundades 2014 med målet att hålla riktigt bra kurser i mountainbikecykling. Vi hyrde på den tiden in oss på granngården Hellasgården, men hade en dröm om ett eget mountainbikecenter. 2019 blev det verklighet, vi hittade vår drömgård och så nära, bara 700 meter bort, en oas och en oslipad diamant.

Mountainbikeskolan håller numera inte bara mountainbikekurser utan har blivit det naturliga stoppet för många som gillar ”Härlig Vibe”, trädgård och god mat. Mountainbikeskolans gård ligger mitt i det fantastiska naturområdet som många kallar Hellas, känd för sina hällar, sina sjöar och sin vackra natur. Mountainbikeskolan ligger bara dryga kvarten från Stockholms buss- och T-banestation, Slussen.

Välkommen du också att besöka oss!

Jenny och Daniel, grundare av Mountainbikeskolan och Kafé Källtorp
GRUNDARE

Jenny & Daniel Buckard

Daniel kom på idén med att starta kurser i mountainbikecykling runt 2012. Han älskade då, liksom nu, teknisk cykling i Hellas. Han tävlade också en hel del i Långloppskuppen. Innan sin satsning på mountainbike drev Daniel produktionsbolaget Redfilm och jobbade med film i många år. I grunden är Daniel utbildad operasångare, med studier i Milano, Wien och Operahögskolan i Stockholm.

Jenny är utbildad trädgårdsdesigner och trädgårdsmästare på bland annat Capellagården och Dacapo, hantverksskola i Mariestad. Efter sina studier har Jenny ritat och utvecklat många trädgårdar genom sin tidigare arbetsgivare, Vagn Ekeroths trädgårdsutveckling.

Jennys intresse för mountainbike väcktes när hon bodde i Åre 2000 och testade Downhill för första gången. Hon jobbade på den tiden på Kretsloppshuset i Mörsil med växter, djur och kaféverksamhet vilket har många likheter med Kafé Källtorp och Mountainbikeskolan.

Jenny och Daniel är gemensamma ägare av företaget Stockholms Mountainbikeskola AB.

Varmt välkommen till oss, vi ses!