Försäljning av begagnade cyklar

Ett tryggt köp för dig om vill få mycket för pengarna.

Känn dig trygg vid köp av begagnad cykel

Hos oss kan du känna dig trygg i samband med köp av en begagnad cykel. Mountainbikeskolans verkstad är öppen året om. Här får du snabbt hjälp i det fall att något krångar med din cykel.
Att köpa begagnad cykel är bra både för miljön och plånboken. Hos oss gäller samma villkor som om du hade köpt en ny cykel.

– Alla våra begagnade cyklar är nyservade och i perfekt skick.
– Heldämpade cyklar, 1 års garanti samt 1 års fri service.
– Framdämpade cyklar, 6 mån garanti samt 6 mån fri service.
– Gravelcyklar, 1 års garant och 6 mån fri service.

Vi säljer kontinuerligt ut våra uthyrning- och democyklar. Nedan ser du vad som finns just nu att tillgå.

Roscoe 7 – 2023

• Pris 9 500 kr (Nypris 15 299 kr)
  • Framdämpad cykel, Trail Bike
  • Stigcykling, grusväg
  • All-round mountainbike som klarar alla stigar i lugnt tempo. Bra för dig som kör lugnt eller för dig som har en bra teknik och klarar av en lite hårdare cykel då den bara har en framdämpare.

Trek Top Fuel 8 – 2023

• Pris från 27 500 kr (Nypris 41 099 kr)
  • Heldämpad cykel, Downcountry
  • Stigcykling, flowigt och tekniskt
  • Lätt och snabb cykel med lite mindre dämpning. Passar fint för flowiga stigar, men även tekniskt stigar om du har en bra mountainbiketeknik. Denna cykel går också bra på långlopp som exempelvis Cykelvasan.

Trek Fuel Ex 8 – 2023

• Pris från 29 500 kr (Nypris 46 999 kr)
  • Heldämpad cykel, Enduro, Trail Bike
  • Stigcykling, tekniska stigar och utför
  • En rejäl cykel som klara alla stigar. Passar alla nybörjare då den är mycket stabil. Passar även den som kör på hårt och som vill kunna köra både på de mest tekniska stigarna och utför/ Enduro.

Trek Checkpoint 5 – 2023

• Pris 19 500 kr (Nypris 31 690 kr)
  • Gravelcykel, grusvägscykel
  • Grusvägscykling och landsväg
  • Denna cykel är gjord för att cykla på grusvägar, den klarar också enklare stigar. Cykeln går också fint om du vill cykla lite på asfalt, landsväg.

Trek Marlin 8 – Barn och ungdom

• Pris 6 500 kr (Nypris 11 299 kr)
  • Framdämpad cykel, Trail Bike
  • Stigcykling, grusväg
  • All-round mountainbike som klarar alla stigar i lugnt tempo. Denna finns i storlekar från längd ca 140- 160cm.

Trek Roscoe – Barncykel

• Pris 3 700 kr (Nypris 6 500 kr)
  • Mountainbike barn
  • Stigcykling, grusväg
  • Passar alla mindre barn. Cykeln klarar alla stigar i lugnt tempo. Denna finns i storlekar från längd ca 120- 140cm.

Frågor & Svar kring begagnad cykel

Här av vi samlat några av de vanligaste frågorna vi får gällande försäljning av begagnade cyklar.

Fri service innebär att du inte betalar något i det fall du behöver serva din cykel. Saker som innefattas i den fria servicen är all justering och byte av delar och komponenter på cykeln. Några av de vanligaste verkstadsarbeten som innefattas av den fria serviecen är: Justering av växlar, ekerspänning, justering av bromsreglage, byte av bromsbelägg, byte av däck, kontroll av kedjan, byte av kedja, kontroll av bussningar på heldämpade cyklar, kontroll av styrlager, inställning av dämpare m.m.

Mountainbikeskolan tillsammans med Trek erbjuder garanti på din cykel i samband med köp av begagnad cykel. Vi erbjuder 2 års garanti på heldämpad cykel och ett års garanti på framdämpad cykel.

Vi säljer varje år ut cyklar som har gått som democykel eller uthyrningscykel hos oss. Vi byter cyklar löpande och våra cyklar är sällan därför äldre än en säsong. De flesta av våra cyklar är i mycket bra skick då de servas kontinuerligt. Vi har en stor cykelflotta, cyklarna körs nästan enkom på stig och därför slits de inte lika mycket som motsvarande cykel som körs utför eller på endurostigar.

Om du vill köpa en begagnad cykel av oss så hör av dig på mail eller telefon.Vi förbereder, servar, då cykeln som du är intresserad av. Inom en vecka kan du sedan komma och hämta cykeln. Du kan alltid prova en motsvarande cykel i samma storlek hos oss innan köp. I det fall du köper cykeln så dras hyran av på priset.