Jobba hos oss

Mountainbikeskolan & Kafé Källtorp

Välkommen till oss på Kafé Källtorp och Mountainbikeskolan. En trevlig, rolig och utvecklande plats att arbeta på!

Lediga tjänster

Hos oss på Mountainbikeskolan / Kafé Källtorp jobbar de flesta under säsongen april-november, då kurs- och uthyrningsverksamheten och restaurangen är öppen. Under samma period behövs det också som mest personal i trädgården. Bli en del av den familjära stämningen och jobba hos oss. Vi har återkommande personal, men brukar också behöva rekrytera ett antal nya instruktörer, serverings-personal eller trädgårdspraktikanter till säsongen varje år. Se våra lediga tjänster nedan – varmt välkommen med din ansökan.

nyskördade betor på bänken

souschef/Kock – Extra

Kafé Källtorp är en restaurang och trädgårdskafé inhyst i orangeriet på Mountainbikeskolan. Köket hämtar inspiration från det franska, italienska och japanska smakregistret och företrädesvis svenska råvaror, gärna ekologiskt och närodlat. På gården finns tillhörande odlingar, växthus och köksträdgård och vi använder egenodlade bär, kryddor och grönsaker allt efter säsong. Kafé Källtorp har säsongsöppet perioden april-november under fredagar och helger. Därutöver är restaurangen igång vid våra musikkvällar Jazz & Sound, samt vid event såsom företagskick-off, privata fester och bröllop.

Vi söker nu en till souchef att stärka upp och jobba extra i restaurangen på Kafé Källtorp. Du kommer att arbeta självständigt med sedvanliga arbetsuppgifter i köket, såsom att förbereda ingredienser och bereda maträtter. Du kommer även få möjlighet att själv hämta ingredienser från köksträdgården, och delta i utvecklingen av nya rätter till kafét.

Vi önskar att du har ett par års erfarenhet och har ett stort intresse för matlagning från grunden med gedigna råvaror. Du får gärna ha tidigare erfarenhet av eller intresse för odling. Som person är du ordningssam, bra på att samarbeta och kan hantera många saker samtidigt. Du behöver kunna arbeta under hela säsongen, på lite udda arbetstider.

Vi tar emot ansökningar löpande och tillsätter tjänsten så snart vi hittat rätt person, så skicka din ansökan nu. Motivera varför du vill jobba hos oss och bifoga ett CV till din ansökan.

Ev. frågor och ansökan – mejla jenny@mountainbikeskolan.se

Trädgårdspraktikanter

Vi tar emot ett antal praktikanter i trädgården under säsongen april – november 2024. Du som söker trädgårdspraktik går en trädgårds-utbildning eller har stort intresse för trädgård.

Du handleds av trädgårdsmästare och kommer få arbeta både på egen hand och tillsammans med andra praktikanter, anställda och arbetstränare. Arbetsuppgifter varierar utifrån vad trädgården behöver och tid på året, men kan exempelvis innebära frösådd, (om)plantering, rensa ogräs, beskärning av träd och buskar, göra buketter och skörda.

Vi tar emot ansökningar löpande. Motivera varför du vill praktisera hos oss och bifoga ett CV till din ansökan.

Ev. frågor och ansökan – mejla jenny@mountainbikeskolan.se

säsongsjobbare

Kom och jobba med oss! Nu söker vi ett fåtal glada, snabba och noggranna personer till kaféet/restaurangen och cykeluthyrningen.

Du har tidigare erfarenhet av att jobba i kassa, grill, eller som runner / serveringspersonal. Du får gärna vara intresserad av cykling, mat och trädgård. Säsongsarbete, främst helger from april-nov 2024. Obs! du behöver kunna jobba under sommaren för att komma ifråga.

Är du rätt person eller vet någon som skulle passa vänligen mejla in CV till jenny@mountainbikeskolan.se

SENIORA COACHER

Mountainbikeskolan erbjuder mountainbikekurser för såväl vuxna som barn och för alla nivåer på tidigare erfarenhet, från nybörjare till mycket erfarna. Kursutbudet utvecklas löpande och innehåller 2024, hoppkurs, ett prova-påutbud, grundkurser och fortsättningskurser inom mountainbiketeknik, stigcykling och utförsåkning/enduro.

Mountainbikeskolan anordnar även utbildning av guider, samt guidade turer vid exempelvis företagsevent. Vi har i dagsläget ett bra gäng instruktörer som nu behöver utökas med ytterligare seniora coacher, som kan hålla i de mer avancerade kurserna och utbildningarna.

Vi söker seniora coacher att hålla i mountainbikekurser och guidade turer under säsongen april-november. Du som söker är van mountainbike-cyklist och har tidigare erfarenhet som mountainbikeinstruktör inom en eller flera grenar, samt gärna ytterligare utbildning / erfarenhet av cykling eller annan idrott.

Du är en sann pedagog och bra på att ge personlig feedback såväl som att kunna visa och guida på stigarna eller i backen. Du behöver kunna tala svenska och engelska och ytterligare språk är en merit.

Vi tar emot ansökningar löpande. För frågor om tjänsten och ansökan, mejla daniel@mountainbikeskolan.se. Bifoga personligt brev och CV.

VI TAR EMOT

spontanansökNINGAR

Vill du jobba hos oss, håll utkik här på hemsidan och följ oss på sociala medier där vi lägger ut annonser när vi har lediga tjänster.

Det går också bra att kontakta oss för en spontanansökan om du inte hittar en utlyst tjänst.

Mejla i så fall info@mountainbikeskolan.se med ett personligt brev och CV och beskriv vad du söker och varför du vill jobba på Mountainbikeskolan / Kafé Källtorp.