Fest

Festa loss i trädgård och orangeri!

Fira din högtidsdag på vår gård och ta del av vårt koncept för fest med mat och musik i vacker miljö, utformat efter dina önskemål.

Festkoncept

Ät middag i vårt vackra orangeri, skapa god stämning med musik och dans på gården. Specialkomponerad meny, live-musik, blomsterarrangemang och fotograf kan ingå i konceptet, som vi skräddarsyr efter era önskemål.

Festlokalen – orangeriet

Festlokalen (orangeriet), är fyllt av gröna växter, vilket ger en skön och ombonad känsla. Det finns givetvis möjlighet att vara utomhus också.

Vi tar gärna emot grupper på upp till 65 personer, i det fall man vill sitta i orangeriet. Om man är fler dukar vi gärna utomhus där du vi tar emot grupper upp till 90 pers. Är ni ett mindre gäng, så går det också bra, runt tjugo personer är ett minimum för att boka orangeriet för fest med middag.

Vår gård är tillgänglighetsanpassad. Det finns möjlighet att köra in på gården och parkera, men notera att orangeriet har grusgolv.

DJ

Musik på festen, boka en DJ genom oss! Dansvänliga beats och bra ljus lyfter festen. Musik och dans utomhus i tält eller i orangeriet – du väljer.

Live-Musik

Boka ett live-band genom oss. I samarbete med vår artistbokare Palle Sollinger har vi kontakt med Sveriges jazz-elit.

Välj mellan traditionell dansvänlig och svängig jazz, suveräna sångerskor eller finstämd folkmusik. Banden spelar inomhus i orangeriet eller utomhus, beroende på väder och säsong.

Skräddarsydd festmeny

Vi följer årstiderna och erbjuder två- och tre-rätters menyer med tallriksservering, alternativt en härlig buffé baserad på grönsaker, kött, fisk eller helt vegetariskt. Härliga dofter, vackra fat och färger. Vi försöker göra miljön rättvisa och lägger stor vikt vid det estetiska tilltalet.

Vi vågar säga att den mat vi serverar håller mycket hög klass, den är enkel och naturlig, inga konstigheter.

Vi erbjuder dryck med eller utan alkohol. Lokala ölsorter från Nacka bryggeri eller ekologiskt naturvin från sydligare breddgrader.

Ring eller mejla oss så tittar vi på datum och ett koncept som passar dig.
/Jenny & Daniel

Telefon: +46(8) 586 241 41
E-post: info@mountainbikeskolan.se

TIDIGARE GÄSTER & KOMMENTARER

15 min från Stockholm

Besök oss
Ältavägen 105, Nacka

Buss
Buss 401 går från Slussen flera gånger i timmen. Busshållplats: Källtorp, ca 15 min från Slussen.

Bil
Kör mot Älta, vid Sickla följer du väg 260. Du passerar Hellasgården på din vänstra sida, åker några hundra meter till, passerar kolonilotterna. Du svänger vänster in till Mountainbikeskolan och Kafé Källtorp.