Personal i kök & trädgård

Vi gör din mat och sköter allt det gröna

En härlig plats för dig som gillar god mat, hembakta bakverk och spännande trädgård med fokus på odling och trivsel.

VÅR kökspersonal

I restaurangen / Kafé Källtorp jobbar såväl köksmästare, kock, bagare och kafépersonal. Vid större event och bröllop samt våra musikkvällar, Jazz & Sound, får vi hjälp av duktiga ungdomar vid servering och framdukning.

I vår underbara trädgård arbetar ett gäng trädgårdsarbetare och -praktikanter med plantering och skötsel. Alla våra grönsaker och kryddor används i restaurangen.

Lär känna några ur vår kökspersonal som arbetar på Kafé Källtorp.

KÖKSMÄSTARE

hENRIK Lanner

Henrik, en kock med ett fantastiskt smaksinne och öga för det estetiska tilltalet. Henrik låtet sig inspireras från resor och arbete utomlands, nu senast Australien. Henrik har varit kock i restaurangen/ Kafé Källtorp i flera år och har från och med 2024 tagit över köksmästarrollen. Till jobbet kommer han på sin fina gamla racercykel.

• Kock med fem års erfarenhet.
  • Köksmästare sedan 2024 med ansvar för menyn.
  • Hämtar inspiration från de franska, italienska och japanska köken.
KOCK, KOORDINATOR & FOTOGRAF

SARA Kollberg

Sara har många strängar på sin lyra och arbetar rent konkret med maten som kock / bagare och tar emot gäster i kafét. Hon bemannar även baren under Jazz & Sound, och fungerar som koordinator inför bröllopsfester på Kafé Källtorp. Sara är i botten fotograf med särskild inriktning på dokumentärt fotografi. På fritiden cyklar hon dessutom mountainbike och jobbar i sin trädgård.

• Kock / bagarerska med särskilt öga för det vegetariska köket.
  • Fotograf utbildad vid Nordens Fotoskola och en bachelor i fotografi från Novia, Finland.
  • 10 års erfarenhet av bröllopsfoto.
BAGARE & KONDITOR

ULRIKA Skarby

Ulrika har en passion för goda bakverk och opera. Hon jobbar som bagare och konditor och bakar kakor så det står härliga till! Ulrika är utbildad operasångerska och uppträder kontinuerligt på Sveriges operascener.

• Jobbar sedan 2020 på Kafé Källtorp som konditor.
  • Cyklar till jobbet på sin röda damcykel.
  • Operasångare med utbildning på bl.a. Operahögskolan i Stockholm.

i Trädgården

I trädgården arbetar ett gäng trädgårdsarbetare och -praktikanter med att göra trädgården fin för dig som besökare. De sköter även djuren, odlar och skördar grönsaker, blommor och kryddor som används i restaurangen.