Mård Indigo

28 september 2024

Mård Indigo, en suverän jazztrio framför egna tolkningar av b.la. allas vår älskade Duke Ellington och egenskrivet material i liknande stil. 28 september 2024 gästar de Källtorp Jazz & Sound.

Mård Indigo
Källtorp JAZZ & SOUND

I en traditionell anda spelar de både egen och andras musik i en intim, melodisk och livsbejakande konsert. Trots att bandet är relativt nytt, känner medlemmarna varandra väl från flera andra sammanhang, vilket garanterar ett roligt och spännande möte! Mård Indigo består av Axel Mårdsjö, Saxofon, Palle Sollinger, Bas och Daniel Fredriksson, trummor.

Musiken är djupt rotad i jazzens tradition, särskilt inspirerad av Duke Ellington. Deras egna kompositioner reflekterar denna influens och bidrar med en modern touch till den klassiska jazzen.

Biljetter 28 september

• Matbiljett: inträde, middag och bordsplats. Varmrätt och dessert.
  • Matbiljett barn (under 15 år): inträde, middag och bordsplats. Varmrätt och dessert.
  • Ståplats: inträde och barhäng.
  • Musikstuderande: inträde och barhäng.

Insläpp från 18.00.
    Middagen serveras från kl 18.45.
    Musikstart 19.30, 3 set à 25 min.

Bandet fokuserar på intim och svängig jazz som sprider glädje. De har noggrant arrangerat och valt ut musiken för att formatet med saxofon, kontrabas och trummor ska bli så speciellt och intressant som möjligt.

Välkommen till en magisk kväll med kärleksfull jazz i fokus.

Axel Mårdsjö spelar altsaxofon, klarinett och flöjt. Han har nyligen framträtt på Dramaten i föreställningen Tolvskillingsoperan och har spelat med artister som Bohuslän Big Band, Nils Landgren och Thomas Stenström. Axel har även komponerat och arrangerat musik för flera stora orkestrar och storband så som Bohuslän Big Band, Norbotten Big Band, Göteborg Wind Orchestra & Tolvans orkester.

Palle Sollinger är kontrabasist och kompositör. Förutom att skriva musik för live-framträdanden, har han även skapat minimalistisk och vacker filmmusik. Palle spelar med Sveriges jazz-elit, och medverkar i bland annat Lönnkrogen band, Backlura och Emmalisa Hallander.

Daniel Fredriksson är en av Sveriges främsta trumslagare, som spelar med bland annat Isabella Lundgren, Lönnkrogen band, Bo Sundström… listan kan göras lång då det är få musiker i detta land han inte spelat med.

För dig med matbiljett serveras två specialkomponerade rätter.

MENY

Varmrätt

• Krämig vitvinsrisotto på säsongens svamp toppad med färsk timjan och brynta kantareller

Dessert
  • Tiramisu med choklad-ganache

Det finns möjlighet att välja vegetariskt alternativ och andra preferenser, vilket du meddelar i samband med bokning.

För dig med matbiljett

Du som har en matbiljett har en bordsreservation från kl. 18.00, maten serveras från kl. 18.45.
Konserten börjar kl. 19.30.

För dig med ståplats

Baren öppnar kl 18.00 och har ett fint utbud av öl, vin och alkoholfria alternativ. Barmeny kommer att erbjudas. Under konserten har du en ståplats. Konserten börjar kl. 19.30, men kom gärna minst 30 min innan.

Om Kafé Källtorp, att göra före eller efter konserten

Kafé Källtorp ligger vid Källtorpssjön. Gården består av ett orangeri med tillhörande trädgård, växthus och bikepark. Du är välkommen att se dig om i trädgården, ta ett dopp från badbryggan eller ta en promenad i de vackra omgivningarna.

Tillgänglighet

Både lokalen (orangeriet) och toaletten är tillgänglighetsanpassade, men det är grusgolv i orangeriet.

Kafé Källtorp/Mountainbikeskolan, Ältavägen 105, Nacka.

Buss 401 går från Slussen till Älta flera gånger i timmen, hållplats Källtorp (ca 15 min från Slussen).
Buss 401 från Älta, hållplats Källtorp.

Det går fint att parkera inne på gården, ta till vänster när du kör in genom grindarna. Begränsat antal parkeringsplatser.

SAGT OM…

Boka biljett