Hoppkurs Mountainbike

Nivå blå och uppåt – en dag

Lär dig hoppa med säkerhet och rätt teknik! En lekfull och lärorik dag i bikeparken på Mountainbikeskolan.

Hoppkurs, NIVÅ blå och uppåt, EN DAG

Kursen är för dig som vill lära dig hoppa säkert och utveckla din teknik. Kursen passar alla som har hyfsad koll på sin cykel, från nybörjare till erfaren på att hoppa.
Coacher är tränare från Svenska Slopestyle-eliten med Elof Lindh (ovan på bild) som utbildningsansvarig.

• Pris: 12-19 år 795 kr, vuxen 1 395 kr, inkl. lunch, mindre frukost och fika.
  • Tid: kl 10.00 – 15.00
  • Datum: 28 april, 19 maj, 9 juni.
  • Endagskurs: ta med egen cykel och hjälm. Integralhjälm finns att hyra på plats.

Du har gått vår grundkurs eller du har kört mycket mountainbike innan. Kursen passar dig som är helt ny samt dig som redan har hoppat en del innan, kunskapsnivå blå och röd.

• Rätt position på cykeln i kicken.
  • Bunny hop, i kicken, för den erfarne.
  • Personlig feedback på alla dina hopp.
  • Vi har fyra kickar (hopp), mycket liten till ganska så stor.
  • Härlig häng med Sverigeeliten inom Sloope Style.
  • För vuxna i alla åldrar, barn och ungdom.
  • Vi rekommenderar dig att använda skydd, finns i vår butik på plats eller att hyra på plats. Vi har även integralhjälmar på plats om man vill hyra.
  • Plats för kursen: Samlingsplats är Mountainbikeskolan / Källtorp, Ältavägen 105 i Nacka. Vi har ett visst antal parkeringsplatser som är gratis för dig som går på kurs. Buss 401 stannar precis utanför gården.
  • Schema: Din kurs pågår mellan 10.00 – 15.00. Fint om du kommer lite tidigare, ca 20 minuter, det finns frukost, kaffe och smörgås, och du hinner ordna med din eventuella hyrcykel.

Kursen börjar kl. 10.00 med samling och genomgång av dagens upplägg. Teknikträning på platt mark och mindre hopp. Lunch kl. 12.15, vegetariskt och närodlad mat från Kafé Källtorp. Klockan 13.00 större utmaningar i Bikeparken med individuell coachning. 15.00 summering av dagen över en fika.
  • Skaffa nya cykelkompisar: Under kursen lär du känna andra kursare. Vi ordnar så att alla som vill skriver upp sig på en”kompislista”. Det brukar ordnas med grupper på Facebook eller WhatsApp så att du kan hålla kontakten med din grupp och ses och cykla mountainbike även efter kursen.
  • Vad skall du ha med dig till kursen:

Vi har med oss allt som behövs för att laga punktering och andra eventuella problem på din cykel under kursen.

Bra om du använder dig av platformspedaler, ej ”klick-i-pedaler” på kursen, det är enklare att lära sig den rätta tekniken då. Det går att låna pedaler av oss eller köpa på plats. Vi hjälper dig att switcha pedaler om du vill.
  • 10% i butiken för kursdeltagare: Mountainbikeskolan har en butik med cykelutrustning så som hjälmar, arm- och knäskydd, handskar, slang, däck, pump m.m. Du som kursdeltagare har 10% rabatt på allt i butiken under kursdagen. Mountainbikeskolan är återförsäljare av Trek och har ett stort utbud av uthyrningscyklar av alla Treks mountainbikemodeller.
  • Om oss: Mountainbikeskolan startade 2014 och har sedan dess hållit kurser i mountainbikecykling. Till Mountainbikeskolan hör ett trädgårdskafé och en gård med tillhörande odlingar, bär, frukt, grönsaker och örter. Här finns även en bikepark. Mountainbikeskolan ordnar med cykelevent och middag för företag och grupper som tycker om god mat och härlig cykling.

Recensioner

BOKA KURS

HITTA HIT

KONTAKTA OSS