Prova-på Mountainbike

Mixed, nivå vit – halvdag

Prova-på mountainbike i en härlig miljö och vacker natur. En introduktion till mountainbikecyklingens fantastiska värld.

PROVA-PÅ MOUNTAINBIKE, HALVDAG

Kursen är för tjejer och killar som vill testa på att cykla mountainbike i skogen. Du cyklar på en kanonfin cykel och guidas säkert på lätta och flowiga stigar.

• Pris: 890 kr inkl. cykel och hjälm.
  • Tid: kl. 10.00 – 12.30
  • Datum: 18 maj, 16 juni.

Alla som kan cykla kan vara med. Cykel och hjälm ingår i kursavgiften.

• Genomgång av cykelns delar och funktion.
  • Träna på att växla, bromsa och hantera sadelstolpen, ”droppern”.
  • Cykling på lätta och fina stigar.
  • Kursen är för vuxna i alla åldrar eller för ungdomar tillsammans med en vuxen.
  • Efter prova-på-kursen är du redo för att testa mountainbike på egen hand, alternativt kan du gå vidare till grundkursen.
  • Plats för kursen: Samlingsplats är Mountainbikeskolan / Kafé Källtorp, Ältavägen 105 i Nacka. Vi har ett visst antal parkeringsplatser som är gratis för dig som går på kurs. Buss 401 stannar precis utanför gården, hållplats Källtorp.
  • Schema: Din kurs pågår 10.00 – 12.30. Toppen om du är på plats ca 20 minuter innan för att ställa in din hyrcykel.
    Kursen börjar 10.00 med med genomgång av cykeln. Vi cyklar sedan iväg på en härlig runda och tar paus efter behov. Vid 12.30 är vi tillbaka vid Mountainbikeskolan / Kafé Källtorp, där det går att köpa lunch och fika.
  • Skaffa nya cykelkompisar: Under kursen lär du känna andra kursare. Vi ordnar så att alla som vill skriver upp sig på en ”kompislista”. Det brukar ordnas med grupper på Facebook eller WhatsApp, så att du kan hålla kontakten med din grupp och ses för att cykla mountainbike även efter kursen.
  • Vad skall du ha med dig till kursen: T-shirt, tröja eller vindjacka, kort-eller långbyxor. Gymnastik- eller promenadskor. Ta med vattenflaska för cykel eller låna av oss.
  • 10% i butiken för kursdeltagare: Mountainbikeskolan har en butik med cykelutrustning så som hjälmar, arm- och knäskydd, handskar, slang, däck, pump m.m. Du som kursdeltagare har 10% rabatt på allt i butiken under kursdagen. Mountainbikeskolan är återförsäljare av Trek och har ett stort utbud av uthyrningscyklar av alla Treks mountainbikemodeller.

Mountainbikeskolan startade 2014 och har sedan dess hållit kurser i mountainbikecykling. Till Mountainbikeskolan hör ett trädgårdskafé och en gård med tillhörande odlingar, bär, frukt, grönsaker och örter. Mountainbikeskolan ordnar med cykelevent och middag för företag och grupper som tycker om god mat och härlig cykling.

BOKA KURS

HITTA HIT